Prawo do odstąpienia od umowy

1. Prawo do odstąpienia od umowy
    1. Klientowi, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą – Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Klient ma wówczas prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia dostarczenia Zamówienia.
    2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od niniejszej umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia w formie dokumentowej - wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej - lub w formie pisemnej przez oświadczenie wysłane na adres Sprzedawcy:  ul. Obrońców Pokoju 17, 63-600 Kępno.
    3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, Klient powinien wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia.
    4. Bieg terminu odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dostarczenia Towaru Klientowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
    5. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego na stronie internetowej Sklepu. Nie jest to jednak obowiązkowe.

2. Skutki odstąpienia od umowy
        1. Gdy Klient odstępuje od Umowy sprzedaży zobowiązany jest zwrócić Towar Sprzedawcy w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu.
        2. Zwracany Towar powinien być w stanie nienaruszonym, z wyjątkiem ingerencji niezbędnej do zbadania cech, charakteru i funkcjonowania Towaru. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
        3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Klienta, Sprzedawca zwraca Klientowi otrzymane od niego płatności, w ramach ceny sprzedaży, w tym koszty dostarczenia Towarów do Klienta. Zwrot następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę Towaru.
        4. Sprzedawca nie ponosi kosztów przesyłki zwracanych przez Klienta Towarów. Klient nie może dokonać zwrotu Towarów wysyłając je „za pobraniem”. W takiej sytuacji Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia Towaru.
        5. Zwrot płatności przez Sprzedawcę dokonywany jest w taki sam sposób, w jaki dokonał płatności Klient w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi dodatkowych opłat z tytułu zwrotu płatności.
        6. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl